پشتیبانی و نگه داری از وب سایت های سازمانی

تجربه های شخصی در حوزه امنیت وب سایت های سازمانی و پورتال های دولتی

پشتیبانی و نگه داری از وب سایت های سازمانی

تجربه های شخصی در حوزه امنیت وب سایت های سازمانی و پورتال های دولتی

در این وبلاگ اخبار و مقالات درحوزه تکنولوژی و وبسایت های سازمانی و تجربیات شخصی خودم را بصورت مقالات و اموزش های کوتاه منتشر میکنم. امنیت پورتال ها و دولتی و سازمانی این روزها دست خوش تغییرات و ریسک های بالایی بوده از همین جهت تصمیم گرفتم تا با ارائه یکسری راهکار به علاقهمنده این این حوزه و مدیران کسب و کار ها برای مدیریت هرچه بیشتر وب سایت های سازمانی خود کمکی هر چه کوچک ارائه دهم

۵ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بهبود وب سایت می‌تواند روندی بسیار دشوار به نظر برسد، چراکه اغلب آن را یک پروژه‌ی بزرگ و دست‌و‌پاگیر در نظر می‌گیریم. حال آنکه بسیاری از بهبودهای وب سایت به صورت تدریجی و در گذر زمان قابل انجام است. در واقع حتی اگر پیش از این، یک طراحی مجدد بنیادی انجام داده اید، همچنان فرصت‌هایی برای بهینه‌سازی وب سایت شما وجود خواهد داشت.با هدف ساده‌ترسازی این مسیر، طی این مقاله آموزشی افزایش رتبه پورتال های سازمانی با 10 تکنیک ساده سئو 2022 ارائه خواهد شد!

افزایش رتبه پورتال های سازمانی با 10 تکنیک ساده سئو 2022

هر چند وقت یکبار 5 دقیقه بر روی بهبود وب سایت خود وقت بگذارید، سپس خواهید دید که تفاوت‌های ایجاد شده شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

  • محمد اکبری
  • ۰
  • ۰

امروزه موفقیت در جستجوی ارگانیک مستلزم بهینه سازی ترکیب چند عامل مهم است.

عواملی فنی از قبیل سئو داخل سایت و سئو خارج سایت که برای موتورهای جستجو اهمیت زیادی دارند.

در طول سال ها، شاهد افزایش تمرکز بر روی تکنیک های سئو خارج از سایت، مانند ساخت لینک، و سایر عناصر فنی بوده ایم.

اما واقعیت این است که در سئوی خارج از سایت اگر به اصول اولیه و سئوی داخلی توجه نکنید، نتیجه چندان خوبی کسب نخواهید کرد.

متخصصان باهوش و با تجربه ی سئو به این نکته واقف هستند که بهینه سازی داخلی سایت باید همواره در اولویت قرار گیرد.

و از آنجایی که الگوریتم های موتورهای جست جو ستجو همیشه در حال تغییر هستند، کسب اطمینان از به روز بودن دانش سئوی برای شما امری بسیار ضروری است.

در این مقاله آموزشی، به معرفی سئوی داخلی، دلیل اهمیت آن و 10 مورد از مهمترین ملاحظات امروزی برای سئوی داخلی سایت خواهیم پرداخت.

  • محمد اکبری
  • ۰
  • ۰

 

 

مطمئن نیستید DNS چیست؟

اگرچه DNS برای ساز و کار اینترنت ضروری است، اما جزو سیستم‌هایی در وب است که اکثر افراد مفهوم آن را به درستی درک نکرده‌اند.

در جامعه امروزی که پایه و اساس آن وابسته به اینترنت است، DNS یک عنصر حیاتی محسوب می‌شود که همه چیز را روان و یکپارچه نگه می‌دارد. به عنوان یک صاحب کسب و کار آنلاین، باید بدانید که DNS چگونه کار می‌کند و چرا یک بخش جدایی ناپذیر از اینترنت است.

در این مقاله، ما اصول اولیه DNS را بررسی خواهیم کرد تا بتوانید نحوه استفاده از این سیستم پیچیده اما ضروری را درک کنید. در پایان این مقاله در مورد پنج ارائه دهنده برتر میزبانی DNS برای پورتال های سازمانی شما صحبت می‌کنیم.

تاریخچه مختصری از DNS

هنگامی که اینترنت برای اولین بار ظاهر شد، افراد با استفاده از شماره‌های طولانی به سرورهای اینترنتی متصل می‌شدند که به آدرس IP معروف هستند.

این روش تا زمانی امکان پذیر بود که تعداد آدرس‌های IP انگشت شمار بودند و به خاطر سپردن آنها کار دشواری نبود. اما با رشد اینترنت و اضافه شدن وب‌سایت‌های بیشتر در هر روز، این رویکرد دردسرساز شد زیرا هیچ کس نمی توانست تمام آن اعداد طولانی را به خاطر بسپارد.

بنابراین، تعدادی از کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات سیستمی را برای نسبت دادن یک نام دامنه به هر یک از این آدرس‌های IP ایجاد کردند که با عنوان «سیستم نام دامنه» یا DNS شناخته می‌شود.

  • محمد اکبری
  • ۰
  • ۰

سیستم مدیریت محتوا (CMS) چیست و روشهای انتخاب بهترین CMS برای یک پورتال سازمانی، موضوعاتی است که اغلب با آن مواجه هستید.راهکار های عملی در این مقاله به شما دانش کافی جهت انتخاب بهترین سرویس مدیریت محتوا برای یک پورتال سازمانی را می دهد

 

سیستم مدیریت محتوا (CMS) چیست و راهنمای انتخاب بهترین CMS برای یک پورتال سازمانی ؟

سیستم مدیریت محتوا (CMS) نوعی نرم افزار است که افراد (حتی بدون دانش فنی) با استفاده از آن می‌توانند محتوای مورد نظر خود را ایجاد، مدیریت و ویرایش نمایند. طی این مقاله نحوه‌ی عملکرد CMSها و دلیل اهمیت آنها را در نگه داری و پشتیبانی از وب سایت ها و پورتال های سازمانی را خواهید آموخت.

آگاهی از آمار و ارقام در هر زمینه‌ای سرگرم کننده است، در اینجا نیز به چند نمونه از اطلاعات مرتبط با سیستم های مدیریت محتوای وب سایت های سازمانی اشاره می‌کنیم:

43.6 درصد از وب سایت‌های سازمانی از نسخه‌ی سفارشی شده‌ی CMS استفاده می‌کنند.

تا سال 2026 بازار CMS به 123 میلیارد دلار خواهد رسید.

34 درصد از وب‌سایت‌های شرکت ها و سازمان های کوچک از طریق وردپرس وب ایجاد شده‌اند.

یک لحظه صبر کنید.

 

  • محمد اکبری
  • ۰
  • ۰

پشتیبانی و نگهداری وبسایت های سازمانی دولتی در برار حملات سایبری

بهترین روش برای ارائه تجربه خرید آنلاین قابل اعتماد به مشتریان است. در اینجا دلایل اهمیت امنیت وب سایت تجارت الکترونیک و راه های مقابله با حملات سایبری شما آورده شده است.

هر وبسایتی که در اینترنت وجود دارد در معرض ریسک هک شدن قرار دارد. اما وبسایت های شرکت های تجارت الکترونیک در معرض ریسک بیشتری نسبت به سایر سایت ها قرار دارند. دلیل آن چیست؟ زیرا این وبسایت ها برای هکرها بسیار سودآور هستند.

از آنجایی که وبسایت های تجارت الکترونیک به عنوان مکانی برای خرید کالا به کار می روند، مردم اطلاعات شخصی خود را وارد فرم خرید می کنند. هنگامی که یک مشتری اطلاعات شخصی خود مانند اطلاعات کارت اعتباری را وارد می کند، فرصت برای هکرها پیش می آید تا آن اطلاعات را سرقت کنند و به نفع خود از آن استفاده کنند.

سرقت داده ها به طور چشمگیری در حال افزایش است، و متخصصان پیش بینی می کنند که مبلغ کلاه برداری در خرده فروشی آنلاین در سه سال آینده به 130 بیلیون دلار خواهد رسید.

بسیاری از سایت های تجارت الکترونیک تا کنون یک سرقت اطلاعات را تجربه کرده اند. در سال 2014، سایت eBay گزارش کرد که در یک حمله، لیست کامل حساب های کاربری 145 میلیون کاربر آن را افشا کرد. در سال 2013، سایت Target قربانی یک سرقت اطلاعات شده که در آن بیش از 100 میلیون کارت اعتباری و کارت بانکی به خطر افتادند.

 

  • محمد اکبری